Jag och skuggan

Jag är hemma hos mamma och pappa i Västra Karup nu över julen. Jag kom sent i fredags. Fick skjuts från Uppsala av en kille jag fick kontakt med via skjutsgruppen på Facebook. Väldigt smidigt och trevligt. 

Väl hemma är allt precis som vanligt. Ingen snö men ändå svinkallt. Fika hela tiden. Kul att träffa familjen. Alla djuren är glada att se mig. 

Faktum är att jag har fått en ny liten skugga. Han heter Ludde och är liten och vit och fluffig. Han vill vara så nära som möjligt och lämnar sällan min sida. När jag går på toaletten står han utanför och väntar. På natten ligger vi rygg mot rygg och sover, vilket är väldigt mysigt men också resulterar i viss muskelvärk eftersom jag inte kan byta sovställning alls. Nåja, det är ändå helt klart värt det! 



Såhär ser min dag ut idag. En bra bok och en liten hund vid fötterna. På bilden ligger han ovanligt långt bort. 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

veterinartjejen.blogg.se

Om att vara ung kvinna och studera till veterinär.

RSS 2.0