Lucia

Idag är det fredagen den trettonde ELLER luciadagen, beroende på vad man väljer att fokusera på. Jag väljer helt klart det sistnämnda. 
Jag brukar aldrig bli eld och lågor över högtider men till och med jag måste hålla med om att luciatåg är mysigt. På veterinärhögskolan är det treorna, klassnamn: Belivet, som lussar för övriga årskurser. Mitt i dagens basgruppsuppföljning släcktes ljuset och ett långt luciatåg kom in. En manlig lucia, massvis med tärnor,lite tomtar och en del övriga figurer. De bjöd på julmust och hembakade lussekatter och sjöng lucialåtar som gjorts om lite. Istället för att handla om Lucia, jul och vit snö handlade sångerna om alla internskämt som finns på bland oss veterinärstudenter. Det finns en hel del! Jag tycker att det är en del av den fantastiska sammanhållningen på veterinärprogrammet. Jag har bara gått på skolan några månader men jag tycker redan att jag har börjat lära känna folk i de andra klasserna och jag känner igen de flesta som är med i Veterinärmedicinska Föreningen, vår egen kår. Skoj!
 
 
Det kan hända att någon tycker att vissa av tärnorna ser lite konstiga ut. De som står längst ut till exempel. Det är för att de har på sig samma outfit som de hade under hela vår insparksvecka. Det var nämligen Belivet som höll i insparken för min klass. Det var ett gäng som gick en hel vecka iklädda färgade kroppskondomer med galna frisyrer i matchande färg och sprejade vatten på oss när vi inte gjorde som de sa. 
 
Det känns som om insparken var för en hel evighet sedan, trots att det bara har gått ungefär tre och en halv månad. Tiden går fort när livet är kul. 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

veterinartjejen.blogg.se

Om att vara ung kvinna och studera till veterinär.

RSS 2.0