Studentlägenhet

   Jag har skrivit på kontrakt för min alldeles egna studentlägenhet! 19 kvadratmeter på sjunde våningen. Jag misstänker starkt att lägenheten ligger i värsta ghettot. Jag har inte sett den så den kan vara hur skruttig som helst. Men det spelar ingen roll för jag ska äntligen få mitt eget ställe. Bara mitt, ingen annan som ska komma och lägga sig i hur det ser ut, vad jag gör eller ens när jag gör det. Jag har till och med eget badrum. Jag kommer alltså slippa att andra lånar mitt smink och tar min hårinpackning. Frihet!
  Det enda lilla, lilla problemet blir själva flytten. (Jag hoppas innerligt att det finns hiss. Hej pappa, det blir väl skoj att släpa min säng upp för sju våningar annars?) Jag får nycklarna den andra september. Min utbildning startar den andra september. Jag ska alltså klämma in både flytt, upprop, inspark, IKEA-besök, köpa mat till ett helt skafferi osv på en enda dag. Hur ska det gå till? Några tips? Hyra dubbelgångare?
   Även om jag har bott hemifrån tidigare så har jag faktiskt aldrig bott själv eller haft något som är bara mitt. Jag ser oerhört mycket fram emot detta. Att få klara mig själv. På gott och ont, inser jag såklart. Men ändå. Jag kan knappt vänta. Plötsligt känns det på tok för långt till september. 
 
 
   


Kommentarer
Kattis

Du kan ringa bovärden/nuvarande hyresgästerna och se om du kan fp nycklarna redan i helgen eller innan helgen. De brukar gå att lösa!

2013-07-25 @ 23:13:37
URL: http://hurblirdet.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

veterinartjejen.blogg.se

Om att vara ung kvinna och studera till veterinär.

RSS 2.0