Kan det inte bli 2014 snart?

Efter nyår kommer jag inte behöva bo i min äckel-korridor längre! Woho! 
Jag och några av mina vänner på veterinärprogrammet ska hyra en villa ihop. Detta innebär:
1) Jag behöver bara dela kök med fyra andra, inte med tolv andra. 
2) Jag kommer att få fyra superdupersöta shetland sheepdogs som room mates.
3) Jag behöver därför inte panikköpa en hundvalp bara för att jag längtar så otroligt efter djurkontakt.
4) Hyran kommer att bli lägre för ett rum i en stor villa med kök, vardagsrum, två badrum, veranda etc, än vad den är nu för mitt korridorsrum.
5) Jag kommer att få ca tio minuters cykelväg till skolan istället för en halvtimme.
6) Jag kommer att bo med mina trevliga kompisar istället för ett gäng okända människor som jag aldrig tycks komma närmre än "bekant-men-inte-mer".
7) Jag slipper Flogstavrålet varje kväll. Jag tyckte det var kul i början men nu börjar jag tröttna lite.
8) Det kommer bli lite mer att städa... Men det kan det ju vara värt.
9) Villan har bastu! Jag kommer ha fri tillgäng till bastu!
 
Jag är superexalterad! Åååh, kan det inte bli nyår snart?
 
Woopeliwoop! Det känns som om jag ska flytta till ett slott!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

veterinartjejen.blogg.se

Om att vara ung kvinna och studera till veterinär.

RSS 2.0