Muskler och ny frisyr

Jag har jobbat på hästkliniken hela helgen. Låter lyxigt men det innebär att jag har mockat massa blött papper + spån + halm och skurat bort blod och diarré fråg boxväggar. Nåväl, vad gör man inte för att få komma nära hästar. 
 
Idag har jag gjort något ganska spännande. Jag har varit hårmodell. Inte fotomodell utan mer övningsmodell. Frisören övar till sitt yrkesprov och erbjöd gratis träningsklippningar. Nu är min frisyr betydligt kortare än vad den var imorse. Skönt att få väck lite. Det började bli så långt att det bara låg platt och jag såg ut mer och mer som en svamp. Inte riktigt min önskelook.. 
 
 
Såhär ser jag ut nu. Jämför med bilden i inlägget förra veckan.
 
 
I skolan håller vi just nu på att lära oss alla kroppens muskler. Vad de heter, vad de gör och i vilka punkter de fäster. Vi har hundar som vi kollar på. Döda hundar, alltså. I vanliga fall är vårt dissektionsmaterial fryst tills vi får det och då förvaras det kylt tills vi slänger det. Nu vill vi kunna röra hundarna så att vi ser vad musklerna gör. Därför kan hundarna inte vara kylda utan får ligga i stora spritbad. Det är lite läskigt sådär men otroligt lärorikt. Jag är väldigt tacksam att folk väljer att skänka sina djur till oss veterinärstudenter när de avlivas. Det är väldigt uppskattat. Jag skulle kunna tänka mig att göra det själv. Jag vill inte själv skära i min avlivade hund eller katt men jag tycker att det är fint att de får ett syfte även efter döden så någon annan får gärna skära. 
 
 


Kommentarer
Lasse

Shyst frisyr, passar dig

2014-04-08 @ 17:00:54


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

veterinartjejen.blogg.se

Om att vara ung kvinna och studera till veterinär.

RSS 2.0