Håkan Hellström i mitt hjärta

Igår var jag och återupplevde Håkan Hellström-konserten på bion i Uppsala. Det har gjorts en film om den fantastiska konserten på Ullevi från i somras. Konserten som jag såklart var på. Precis som alla andra Håkanfans. (Var det någon som sa publikrekord?)

Filmen toppade såklart inte konserten men den var ändå riktigt kul att se. Sevärd är bara förnamnet. Man fick prata med fans, Håkan, bandet, de inbjudna artisterna. Ja, i filmen då. Häftigt. En kille i bandet berättade att han hade varit ett Håkanfan när han var ung och att det nu var som en dröm som gick i uppfyllelse när han fick vara med i bandet.

Det som berörde mig mest i hela filmen var en tjej som berättad varför hon lyssnar på Håkan Hellström: ”Han sjunger om vardagliga saker, fast fint. Och det är precis så jag villha livet.” Mitt i prick. Jag känner likadant. Hon finns emd i den lilla filmen här nedanför.

Det var lite häftigt att se hur hängivna fansen är. De tältar i en vecka för att få stå längst fram. En vecka! Under konserten har de sjömanskostymer och de är så lyckliga att de gråter. Fantastiskt. Själv har jag aldrig dyrkat en annan människa på det sättet. En människa som jag faktiskt inte känner. Jag har aldrig kunnat se att en specifik människa är så mycket större än alla oss andra. Visst har även jag idoler men jag skulle inte kunna viga mitt liv åt en idol.

Hur som helst, en ovanligt underbar film. Att vi sedan var samma gäng som såg filmen som var på konserten gjorde det hela ännu bättre.

 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

veterinartjejen.blogg.se

Om att vara ung kvinna och studera till veterinär.

RSS 2.0