Blä

Igår skrev jag tenta. Idag är jag sjuk. Det slår aldrig fel. 
På grundskolan tyckte jag att det var så skönt att vara sjuk för då fick jag ju vara hemma några dagar och kolla på film. Kanske har jag blivit mesigare med åren för nu tycker jag att det är jättejobbigt att vara sjuk. Jag känner mig mycket mera sjuk och jag orkar inte göra någonting. Jag var tvungen att skriva klart en artikel till Bladmagen och nu är jag helt slut. 
På grundskolan gjorde det inte heller något om man missade en vecka, man tog igen det rätt snabbt. På högskolan är det helt omöjligt att ta igen mer än någon dag. Jag tycker nästan att en dag på veterinärprogrammet motsvarar en hel vecka på gymnasiet, mer ändå på grundskolan. Nu väntar lärarna sig att vi kommer ihåg allt de har gått igenom, på gymnasiet fick vi massa repetition varje lektion. 
Nåja. Bara att lägga sig och vila och hoppas på att vara frisk snart. Jag fick tipset att äta mycket frukt. Ingen aning om det funkar. Någon som vet? 





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

veterinartjejen.blogg.se

Om att vara ung kvinna och studera till veterinär.

RSS 2.0