Det är vår!

Det är vår och jag är lycklig. Jag har till och med gjort en ”happy go lucky”-spellista på Spotify. Det är sol och varmt (nåja, hyfsat varmt) och jag har helt plötsligt hur mycket energi som helst. Bäst att utnyttja detta medan jag kan!

 

 
 
Bästa glad-låten - Happy med Pharrell Williams. Härlig video också.
 
 

Den här veckan har vi ganska korta dagar i skolan. Sååå skönt. Jag passar på att skriva artiklar till Bladmagen på den extra tiden. Inte för att vi har någon dötid, jag hade lika bra kunnat plugga den tiden. När det handlar om fritid så har vi ingen. Det som gäller är att ta sig tid. Jag väljer alltså att ta tiden från plugget och skriva annat, för att jag vill. På samma sätt kan vi välja att ta oss tid att baka chokladbollar och fika (läs sitta tillsammans vid bordet, dubbelvikta av skratt – vi har kul ihop i det här huset) i en timme på kvällen.

 

Jag har nyligen introducerat Game of Thrones för mina huskompisar. Nu sitter vi alltså och kollar på den istället för att kolla på tv. Jättebra serie, se den!

Ikväll har jag dock paxat tv:n i en timme. Det är ju Familjen Annorlunda ikväll. Det kan man ju inte missa. Det är så roligt att se på, alla familjerna är alltid så glada.

 

I skolan idag har vi gjort en mikroskoperingsövning och dissekerat njurar. Mikroskoperingen gick till såhär: vi är i grupper och varje grupp fick en låda med elva hemliga preparat som vi ska lista ut vad de är. Vi fick alltså elva objektglas med prover från elva olika vävnader på. Objektglasen läggs ett i taget i ett mikroskop som är kopplat till en tv-skärm så alla kan se samma preparat samtidigt. Med hjälp av det vi har lärt oss skulle vi sedan lista ut vilka vävnader preparaten visade. Hur svårt som helst! Hälften av tiden hade vi ingen aning om vad vi tittade på. Det var alltså roligt men svårt. Imorgon ska vi ha genomgång på vad det var vi egentligen såg. Spännande!

 
Har ni förresten sett Henrik von Eckermanns guldritt i GP Hong Kong Masters med Gotha från i söndags? Jag såg det faktiskt live på tv. En riktig rysare var det men han vann. Jag är så otroligt imponerad av både häst och ryttare. Vilken ritt! Kolla på deras koncentration och deras fokus. Det syns speciellt tydligt i den långsamma reprisen. Wow. Tänk om jag kunde rida sådär. Och vilken häst sedan. Wow. 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

veterinartjejen.blogg.se

Om att vara ung kvinna och studera till veterinär.

RSS 2.0