Hard work work

Jag har börjat jobba på Universitetsdjursjukhusets hästklinik som skottare. Det är finare än det låter. Det innebär att varje tisdagmorgon mellan klockan sex och åtta mockar jag åt de hästar som tillfälligt bor på hästkliniken. Jag jobbar även vissa helger och då är det heldagar som gäller.
Att mocka på en hästklinik är inte riktigt samma som att mocka hemma till sin vanliga häst. För det första ska det vara RENT. Inget slarv tillåts. Gången ska sopas och spolas tills den är kliniskt ren. Hästarnas bajs- och kissvanor ska antecknas. Inget får glömmas bort eller struntas i. Allt är helt enkelt lika noggrannare än när man är hemma och kan bestämma lite själv.
Ni kanske inte tycker att det låter sådär jättekul att gå upp svintidigt för att mocka skit men jag gillar det faktiskt. Om inte annat så känner jag att jag får lite regelbunden kontakt med hästar. Dessutom får jag in en fot i veterinärvärlden, får veta hur det funkar på en klinik och jag får faktiskt betalt. Inte illa va?
På morgonen är det dock väääldigt segt när klockan ringer äckligt tidigt och jag vet att jag måste måste måste upp. Det finns inget utrymme för sovmorgon alls. Jag är ganska morgonpigg i vanliga fall men av någon anledning är det extra svårt att hasa sig upp när det inte finns något alternativ. Nåja, sova kan jag göra när jag blir gammal!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

veterinartjejen.blogg.se

Om att vara ung kvinna och studera till veterinär.

RSS 2.0