Pre-tenta-älgar




Imorgon har jag tenta. Skoj. Not. Nervsystem, endokrinologi, cirkulation och respiration, aka NERC. Jag känner som vanligt att det hade varit himla skönt med några dagar extra. Trots detta börjar jag aldrig plugga några dagar extra innan. Undrar vad det beror på? 

Nåja, sedan igår och fram tills torsdag har vi två tjejer från Kroatien boende hos oss. De är här tillsammans med ett gäng andra kroater på utbyte till vår skola. I vår åker jag och ett gäng svenskar till dem istället. Himla kul faktiskt! 

Vi håller alltså på att visa dem Sverige nu. Idag var vi och kollade på älgar i regn. Typiskt svenskt alltså. 
Vi åkte till en älgpark som ligger några mil utanför Uppsala. Man fick komma in i hägnet och till och med klappa älgarna. Jag, som inte har sett älgar sedan jag var liten, tyckte det var hur spännande som helst. Mina norrländska huskompisar var dock inte ett dugg imponerade när jag berättade. Tydligen ser de älg titt som tätt. 

En minst sagt annorlunda ätposition. 







Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

veterinartjejen.blogg.se

Om att vara ung kvinna och studera till veterinär.

RSS 2.0