Sjukskriven!

Mina fulsnygga solglasglasögon, som jag alltid sa när jag var liten. 



Jag har blivit sjukskriven för första gången i livet! Jag trillade i stallgången för en dryg vecka sedan och slog mig rejält. Jag fattade inte hur rejält först. Men så började jag få ondare och ondare i vänstersidan. Till slut kunde jag inte bita ihop mer. Det gjorde för ont att jobba helt enkelt. 
På akuten sa de att jag har en spricka i ett revben och att mitt tunga stalljobb inte var att tänka på. Jag ska därför vara borta från jobb i två veckor. 
Man får göra det bästa av situationen. Därför åker jag upp till Norrland i förväg. Jag vet nämligen precis vad som händer om jag är hemma. Inte blir det någon vila inte. Nej, bättre att åka iväg och ha pojkvännen som vakar över mig och säger till mig att ta det lugnt. 


I väntan på tåget. Det är görvarmt i Uppsala idag! 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

veterinartjejen.blogg.se

Om att vara ung kvinna och studera till veterinär.

RSS 2.0