Jag har köpt ett MC-ställ!

Ja, ni läste rätt. Jag har gått och köpt mig ett motorcykelställ. Jacka, byxor, skor och ryggskydd. Inte illa va?
Nu tänker någon att vaddå, du har väl inte MC-kort? Och nej, det har jag inte. Men min pojkvän har. Och jag får åka med. Fram tills nu har jag haft på mig hans extraställ när vi har kört. Det är dock en aning för stort (läs: enormt) och jag glider nästan ur det. Problemet med det är att ifall vi kör omkull så kommer inte skydden sitta kvar där de ska vara utan glida på sidan. Skydden i ett MC-ställ är insydda i kläderna. Om kläderna då inte sitter på plats gör såklart inte heller skydden det. Detta var den ena anledningen till att jag ville ha ett eget ställ. Den andra anledningen var att jag kände mig så otroligt ful och klumpig i hans bautastora ställ. Michelingubben, någon? 
Mitt egna ställ är så fint så! Svart och ljusa sömmar. I Goretex, inte läder eftersom att det tydligen är mer praktiskt. En liten besvikelse eftersom jag sett framför mig hur vi susar fram i våra coola läderställ. Men men. Det är faktiskt riktigt snyggt. Nätt och till och med lite feminint. Jag köpte naturligtvis det hela på blocket. Inte har jag råd (eller lust heller för den delen) att köpa ett helt nytt ställ. Det kostar ju multum. Det jag hittade nu var knappt använt och satt som en smäck. Till ett betydligt lägre pris än nypriset. Som hittat.
Tyvärr tog jag ingen bild när vi var ute och körde igår. Det får bli senare. Fram tills dess akn ni föreställa er hur vi flyger fram på vägarna i sommarsolen. (Om sommarsolen behagar komma fram snart. Imorse var det 6 grader när jag cyklade till jobbet. 6 grader! Det är ju rena vintervädret.) 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

veterinartjejen.blogg.se

Om att vara ung kvinna och studera till veterinär.

RSS 2.0