Om ett ynka dygn

Om ett ynka dygn är jag färdig med första året på veterinärprogrammet. Jag är då 18,18 % färdig veterinär. Inte illa va?
Nu ska jag bara hålla ut den sista lilla biten på upploppet. Det känns lite segt faktiskt. Av någon anledning är jag alltid som mest benägen att ge upp just när jag är på upploppet. Helt ologiskt! Hade jag suttit i fängelse hade jag bombis varit en sån som rymmer två veckor innan avtjänat straff. 
Men nej, den här gången ska jag hålla ut hela vägen. Jag vill visa för mig själv att det går att klara en kurs trots sjukdom och roliga aktiviteter under helgen. Det SKA gå. 

Alltså: tenta imorgon. Sedan sommarlov. På fredag börjar sommarjobbet. Sommar sommar sommar sommar. 






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

veterinartjejen.blogg.se

Om att vara ung kvinna och studera till veterinär.

RSS 2.0