En students tentavardag


Tentaplugg i kvadrat. De goda nyheterna är att jag har fått ett nytt favoritte: twinings apple, cinnamon & raisin tea. De dåliga nyheterna är att jag dricker massor och således kissar så mycket att jag inom en snar framtid kommer lida av terelaterad uttorkning. 
 
 
Som en återknytning till mitt senaste inlägg (som jag för övrigt har fått väldig fin respons på, det värmer) kan jag säga att jag försöker skita i att jobba mot prestationsångesten. Än sen om jag har massa prestationsångest , jag försöker acceptera det och jobba med det istället för mot det. Lättare sagt än gjort, men ändå lättare än att försöka vifta med ett trollspö och hux flux vara helt fri från den där ångesten. För tro mig, oavsett hur många människor (fram tills idag är de fler än vad jag kan räkna på fingrarna) som säger till mig att jag inte ska ha ångest över skolan eller att jag ska sluta tänka negativt så fungerar det inte riktigt så. Det är liksom inte bara att sluta tänka negativt så börjar jag tänka positivt. Det är lite mer komplext än så. 
Att jag har kommit så långt att jag kan känna att nu kommer den där ångesten och vara okej med det, det är ett stort steg för mig. Även om ingen annan kan se det! Så jag försöker att omfamna ångesten som en gammal vän istället för att gömma mig under sängen och hoppas att han går iväg. För det gör han nämligen aldrig om jag vill att han ska det. Däremot kan han bli lite obekväm av den där omfamningen och smita ut bakvägen när jag tittar bort. 
 
 
Att dansa med sin ångest


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

veterinartjejen.blogg.se

Om att vara ung kvinna och studera till veterinär.

RSS 2.0