Failure?

 

 

 

Jag har gjort något som jag aldrig har gjort förut. Jag har kuggat på en tenta. Och vet ni vad? Jag är inte speciellt ledsen över det. Jag kunde inte ämnet så jag klarade inte att få 60 % rätt på tentafrågorna. Och det är okej. Jag kunde det inte så nu får jag ta och lära mig det. Ingen big deal.

 

Min inställning förvånar mig faktiskt. Jag har alltid trott att en icke-godkänd tenta skulle innebära katastrof och att jag skulle gråta floder över mitt misslyckande. Istället känner jag mig nästan lite lättad. Det är rätt skönt att äntligen ha fått gjort den där första kuggningen. Missförstå mig rätt, jag hade hellre klarat tentan. Men nu gjorde jag inte det och det känns som att den där katastrofbilden jag hade, den stämde liksom inte.

 

Som jag försökte förklara för mina föräldrar, folk kuggar hela tiden. Alla kuggar. Det är ganska vanligt. Det är inte som på gymnasiet när jag fick höga betyg av att bara vara på lektionerna. Det här är så mycket svårare. Det går knappt att jämföra. Nu har jag alltså kuggat och det är lugnt. Bara att börja plugga igen.

 

Om man ska vara riktigt ärlig så kuggade jag bara halva tentan. Den var tvådelar och jag kuggade ena ämnet. Jag behöver alltså bara göra om halva tentan. Nåja, alltid något.

 

Livet går vidare. Jag är ganska nöjd med mitt liv just nu faktiskt. Ovanligt nöjd. Härligt va? 

 

 


Kommentarer
Philippa

You go girl! Och snart Håkan!!!!!! :D

2014-03-09 @ 11:48:03


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

veterinartjejen.blogg.se

Om att vara ung kvinna och studera till veterinär.

RSS 2.0