Monday morning

Mina skånska facebook- och instagramvänner lägger upp massa bilder på vår och sol och fika utomhus. Själv vaknade jag till snö. Ibland saknar jag Skåne.
 
Jag är hemma och är sjuk idag. Jag har haft en intensiv helg som avslut på två intensiva veckor så jag tror att jag helt enkelt bara är utmattad och behöver vila. Att jag har tenta på fredag gör inte det hela enklare. Nåja, jag gör så gott jag kan och det får räcka. 
Jag vet att jag har varit lite halvkass på att blogga de senaste veckorna men jag har medvetet valt bort det. Ibland hinner jag inte med allt jag vill göra och då får jag prioritera bort. Jag bestämde mig redan när jag började blogga att bloggen aldrig fick bli ett måste utan bara en kul grej som jag gör för min egen skull. Jag tycker det är roligt att blogga och skrivandet fungerar lite som en slags terapi för mig. Att jag samtidigt kan uppdatera familj och vänner om mitt liv och mina spännande studer är ett plus. 
 
Mamma var på besök hela helgen. Vi gick på stan och var ute och åt på restaurang och sånt där som folk brukar göra när ens mamma är på besök. Väldigt trevligt var det i alla fall och jag fick visa både mitt favoritfik (Storken) och min favoritrestaurang (60 kvadrat). Mamma fick dessutom träffa min pojkvän för första gången. Sånt som ska klaras av. 
 
Igår tävlade jag! Det var akademiska ridklubben som ordnade klubbmästerskap. Jag var med både i hoppning och dressyr och det gick faktiskt riktigt bra. Jag hade tur med lottningen och lyckades dra precis de hästarna jag hade önskat mig. Fantastiskt va? Ridningen gick bra och flöt på. Det var så kul att vara på hästtävling igen. Stämningen, atmosfären, människorna. Jag älskar det. Att jag dessutom knep en tredjeplacering i dressyren gjorde dagen ännu bättre. Jag är faktiskt jättestolt över mig själv. jag slog flera tjejer som har jag vet är riktigt duktiga. Att jag sedan hade jättekul gjorde att jag nog kommer leva på det hela veckan. Mer tävling!
 
Jag börjar sakna att ha häst. Eller, att ha djur över huvud taget. Speciellt när mamma kommer och vet hundra hästar till salu som skulle passa mig. Tack mamma, men nej tack. Jag har inte råd/ hinner inte/ borde inte/ ska inte ha häst ju nu. Tyvärr. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

veterinartjejen.blogg.se

Om att vara ung kvinna och studera till veterinär.

RSS 2.0