Peppa

Ibland när man känner sig nere vill man liksom bara stanna kvar där ett tag. Kolla på en sorglig film och gråta en skvätt. Lyssna på sorgsen musik eller tänka på jobbiga saker. Ibland vill man faktiskt vara nere ett tag. 
 
Andra gånger vill man snabbt dra sig upp igen. Det är ändå ganska jobbigt att sitta där nere. Då är det läge att börja peppa sig själv. Såhär brukar jag försöka göra då: skypea med trevlig kompis, fika med trevlig kompis, åka till stallet, käka massvis med godis eller kolla på något upplyftande på TV. Djurakuten är mitt favorit-pepp-program. Varje gång jag ser på det blir jag plötsligt mycket mer studiemotiverad. Kosntigt va?
 
 
 
 
Ibland tar stressen och pressen över. Då finns det egentligen bara en sak som gäller. Egentligen. Det är att lugna ner sig själv. Det är lättare sagt än gjort. Mycket lättare sagt än gjort. Jag övar mig jättemycket på det här. En del typer av stress är ju faktiskt ganska irrelevant och det är just den stressen som jag vill bli av med. En del annan stress kan vara lite nyttig och den är bra att ha kvar. Men den där onödiga stressen, den ska väck. Jag kämpar verkligen med detta. Det är svårt!
 
Ibland byter jag min skrivbordsbakgrund till något i den här stilen, bara för att påminna mig själv om att allt kommer att bli bra. Jag kommer fixa det. Just det där med Gud kan ha olika betydelser för olika människor. Jag är inte speciellt religiös så jag tolkar ordet Gud som ungefär "ödet goes övre makt" här. Jag är ändå övertygad om att saker och ting ordnar sig för det mesta, slump eller inte. När jag är stressad vill jag egentligen mest påminna mig själv om att jag faktiskt tror att allt kommer att gå bra. Det kan vara lätt att glömma. 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

veterinartjejen.blogg.se

Om att vara ung kvinna och studera till veterinär.

RSS 2.0