Helgen i punkter

Jag har haft en bra helg. Riktigt bra. Varför?
- Jag har varit norrut och avskärmat mig från allt vad stress och ständig uppkoppling heter.
- Jag har åkt motorcykel. Jag har i det närmaste åkt moped innan så det var skitkul. 
- Jag har sett fyra älgar uppdelat på två tillfällen (3+1). Väldigt exotiskt för mig som i princip inte har sett vilda älgar sedan jag var liten.
- Jag har blivit fullproppad med god mat. Mycket polarbröd, mycket hemmagjord sylt, mycket te och grillat. En del godis har jag klämt i mig också. Höjdpunkten var dock grillad banan med choklad och glass. 
- Jag har umgåtts med trevliga och pratsamma människor. 
- Jag har fått göra saker från början till slut. Som student är jag van vid att inget tar slut, det bara matas på och man blir aldrig klar. Därför är det skönt att få göra något som ska påbörjas, genomföras och avslutas. Typ tvätta bilen eller måla gungställningen svart. 

Nu är helgen slut och det är dags att gå tillbaka till vardagen. Läsa alla mejl, kolla alla viktiga meddelanden från klassen, kompisar, jobbet och Bladmagen på Facebook, kolla schemat och inse att jag har massa att göra. Låter inte riktigt lika kul tycker jag. Synd att jag inte kan burra ner mig under täcket och sova bort de sista veckorna innan sommaruppehållet. 

Måndagsinspiration




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

veterinartjejen.blogg.se

Om att vara ung kvinna och studera till veterinär.

RSS 2.0