Summer is coming

Jag sitter just nu och planerar inför de kommande veckorna.

Imorgon åker jag till Kroatien med veterinärkåren. Zagreb närmare bestämt. Det ska bli väldigt kul faktiskt. Vi ska göra massa saker. Kolla runt i Zagreb, gå på zoo, gå på club, äta traditionell kroatisk mat, kolla på deras veterinärhögskola, för att bara nämna lite av det som står på vårt schema. Ingen av oss som ska åka har nog egentligen tid. Alla årskurser tycks ha tenta den femte juni, alltså två dagar efter att vi har kommit hem. Hela den långa lediga helgen som i vanliga fall hade använts till råplugg kommer nu att gå bort.

Eftersom jag dessutom har varit sjuk och faktiskt inte kunnat plugga i nästan en hel vecka så känner jag att jag ligger lite risigt till. Kursen är ungefär tre veckor lång så jag har missat en tredjedel. Det är ju inte så mycket att göra åt saken nu så det är bara att bita ihop och plugga järnet.

Min plan är därför såhär:

Idag (onsdag) – plugg

Imorgon och fram till måndag – kroatien

Tisdag och onsdag – plugg

Torsdag – tenta

Sedan löper det på:

Under helgen och veckan som följer blir det resa till Göteborg, Håkan Hellström på Ullevi, Liseberg (eftersom man faktiskt inte kan åka till Göteborg på sommaren utan att gå på Liseberg), Båstadvistelse, åka hem till Uppsala igen och jobba.

Någonstans däremellan ska jag hinna storstäda också. Och helst andas lite.

Fullt upp? Något. Nu sitter jag därför och kollar upp tågresor och skriver packlistor och planeringslistor.

 

Men vet ni vad det roligaste är? Att det snart är SOMMAR! Är det inte otroligt? Jag trodde aldrig att sommaren skulle komma hit. Det var ju kallt och snö huuuur länge som helst. Jag hade nästan gett upp hoppet men nu verkar det hända. Halleluja!

Det ska bli spännande att stanna kvar i Uppsala under sommaren. Många av mina klasskompisar åker hem till sina föräldrar över sommaren men jag ville inte göra det. Jag vill stanna kvar i min nya stad. Här har jag sommarjobb på hästkliniken (som skottare, men ändå), kompisar och pojkvän. Dessutom betalar jag ändå hyra för hela sommaren och då kan jag lika gärna vara på plats. Vi blir inte lika många i huset under sommaren så det blir gott om plats till oss som är kvar.

Tänk att jag har sommarlov om bara en vecka! På bilden: skolavslutning när jag slutade trean, eller möjligtvis tvåan. Det är ett tag sedan. Lägg märke till våra snygga skor och våra matchande jackor. Stekhett mode. 

 

 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

veterinartjejen.blogg.se

Om att vara ung kvinna och studera till veterinär.

RSS 2.0