Timing?

Hej bloggen!

Jag är hemma och är sjuk idag. Jag försökte verkligen och var på föreläsning i ungefär en halvtimme innan jag insåg att det här går inte. Jag kan inte fokusera och jag kommer inte lära mig någonting idag. Så jag fick helt enkelt gå hem igen. Jättekul…

 

Nu läser vi en kurs som heter Allmän immunologi och lymfoida organ. Kursen handlar ungefär om vad som händer i kroppen vid ett angrepp av bakterier eller virus. Vilka celler som aktiveras, hur och vad de gör. Det är faktiskt roligare än vad det låter, även om det där med celler inte är mitt direkta favoritämne. Det är ett ämne som känns väldigt relevant i alla fall. Jag förstår att det är viktigt att veta hur cellerna i kroppen reagerar vid infektion för att kunna bota det sjuka djuret.

 

Det är jättedålig timing för mig att bli sjuk just nu. Ikväll ska jag till ridskolan och hoppa, imorgon ska jag på amöbaspex (en sittning där förstaårseleverna bjuder in lärare och andra och spexar och grejar), på fredag ska jag spela laser dome, på lördag ska jag jobba hela dagen. Hur tänkte jag där? Det finns ju ingen tid till att bli sjuk och må dåligt. Frågan är nu hur jag ska lösa detta. Varför blir det alltid så att man blir sjuk när man har som mest att göra? Kan man inte få vara frisk då och sedan bli sjuk när man ändå inte har något att göra? Inte för att jag någonsin inte har något att göra, men ändå! 

 

 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

veterinartjejen.blogg.se

Om att vara ung kvinna och studera till veterinär.

RSS 2.0