Idag idag

Idag händer det grejer. 
1) Jag ska flytta
2) Jag ska gå på Stockholm international horse show
Kanske inte väldens bästa planering att trycka in detta samma dag men ibland planerar man den ena saken innan man vet att den andra saker också kommer infalla just den dagen. Inget att göra åt. Bara att gilla läget. 
 
Jag har packat som en galning två kvällar på rad. Jag tänkte att åtta flyttkartonger skulle räcka gott och väl. Det blev 18. Vad kan jag säga? Jag har mycket prylar. Enbart kläder blev typ fem lådor. Skor i en hel och det räckte inte. Jag måste verkligen bli bättre på att rensa. Det är inte det att jag inte vill skiljas från mina grejer, jag tar mig bara inte tid att rensa. 
 
Vi har även påbörjat flyttstädningen av kollektivhuset. Varje gång jag flyttstädar tänker jag samma sak. "Varför gör jag inte det här oftare? Kolla så rent och fint det blir. I nästa boende ska jag bli bättre på att städa ordentligt!" Såklart har jag även den här gången bestämt mig för att nu jäklar ska nya lägenheten skina jämt och ständigt. Vi får väl se hur det går. Steg ett är att försöka trycka in alla grejer. 
 
 
 
 


 
 
Vi hade sista tentan för den här gången i tisdags. Efter EN HEL VILODAG började nästa kurs, immunologi. Alltså läran om immunförsvaret. Äntligen tycker jag. Vi har läst massa nu om hur virus, bakterier och parasiter påverkar djuren på ett dåligt sätt och hur de undkommer immunförsvaret. Nu får vi läsa om hur djuren slår tillbaka! 
 
Vi hade grundkursen i immunologi i våras. Det var sista kursen innan sommarlovet och tydligen hade hela klassen visst redan tagit sommarlov när vi läste grundkursen. Trots goda tentaresultat kommer vi nämligen inte alls ihåg hur immunförsvaret fungerar. Den hårda tentaperioden har också gjort sitt och vi är minst sagt lite slitna. 
För att råda bot på min minnesförlust sökte jag på immunology på youtube och poff - massa bra filmer dök upp. Vad skulle jag göra utan Google och youtube? 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

veterinartjejen.blogg.se

Om att vara ung kvinna och studera till veterinär.

RSS 2.0