Kravlös kärlek

Vissa dagar känner man sig sämre än andra dagar. Idag var en sådan dag. Slutpumpad efter två tentor, uppgiven eftersom det är en tenta kvar vilket innebär flera heldagars tentaplugg kvar. Trött efter en period av dålig sömn och konstiga drömmar. Helt enkelt inte på topp. 

Detta ändras direkt när jag kommer till stallet och möts av den här underbara hästen. Blicken som säger "Hej, vad roligt att du är här. Jag har saknat dig." Den där blicken som inte ifrågasätter eller skuldbelägger. Blicken som alltid får mig att glömma stress och press. 




Tänk alla människor som inte har djur. Som aldrig får uppleva den där kärleken som aldrig kräver något tillbaka för att existera. Jag tycker synd om dem. 





Kommentarer
Kristina Mossberg

Underbara Oportuno!
En häst med själ. Njut!

2014-11-21 @ 21:05:05


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

veterinartjejen.blogg.se

Om att vara ung kvinna och studera till veterinär.

RSS 2.0