Nu är det inte långt kvar

Nu är det inte långt kvar, varken till sista tentan för den här gången eller till flytten till nya stället. Äntligen! Jag har räknat ner och räknat ner och det har känts vääääldigt långt borta. Men nu är det en dag till tentan och fem dagar tills flytten. Även fem dagar tills jag och pojkvännen ska gå på Stockholm international horse show. Inte illa va?
Först tentan dock. Uuuuh. Jag har räknat ut att jag har tentapluggat i ca femton dagar på rad nu. Det betyder att jag har pluggat stenhårt i två veckor utan en ledig dag. Inte konstigt att hjärnan börjar tycka att det är dags för semester.
Fast det stämmer inte helt. I lördags blev det inte mycket pluggande. Bara några timmar på kvällen. Varför pluggar hon så lite när det är så kort tid till tentan undrar ni. Det var inte direkt självvalt. Jag och pojkvännen skulle bara åka en snabb sväng till stallet. Jag red kanske i en halvtimme barbacka och sedan skulle vi dra hem och jag skulle plugga hela eftermiddagen och kvällen. Men icke! Bilen ville något annat. Vi hade bara kört någon kilometer hemåt innan motorn började bli alldeles för varm. Shit också! Det var bara att försiktigt rulla tillbaka. Vi var tvungna att stanna flera gånger och vänta på att bilen skulle svalna innan vi kunde köra vidare.
Som tur är är min pojkvän bilkunnig och kunde fixa felet själv, tillsammans med lite hjälp från mig (med betoning på lite) och från mannen i huset. Jag har fortfarande inte riktigt förstått vad som var fel. Luft i systemet på något sätt. Inte bra i alla fall.
Att släppa ut all luft tog ett bra tag och när det äntligen var klart gick inte motorn att starta eftersom tändningen hade varit på för länge. Tur att det finns startkablar. När vi äntligen kunde rulla iväg höll vi på att förgås av hunger och fick stanna och äta hamburgare på vägen. Vi var hemma åtta timmar efter att vi hade kört hemifrån. Det var den dagen det.
Eftersom vi flyttar nu i helgen har vi fullt upp med att planera massa saker kring den nya lägenheten. Vilka lampor ska få stå var? Hur ska möblerna placeras? Vad behöver vi köpa in? Ska vi ha någon julgran? Detta är betydligt roligare än tenta. Det ska bli riktigt kul att flytta faktiskt, trots allt stök och bök som medföljer. Och trots att vi ska flyttstäda två boenden. Nej, det blir nog bra det här.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

veterinartjejen.blogg.se

Om att vara ung kvinna och studera till veterinär.

RSS 2.0