Nytt läge

I förrgår skrev jag och pojkvännen under ett hyreskontrakt till en lägenhet! Lägenheten ligger på en hästgård utanför Enköping, ca fyra mil från SLU. De som äger gården är samma personer som äger hästarna som jag hjälper till med litegrann. 
Vi ska alltså flytta ihop och dessutom ska hästen Oportuno flytta dit. Kan det bli bättre? 


Just nu består därför mitt liv av att försöka få ihop all logistik kring flytten. Det är ändå en hel del att trixa med. Mycket ska till nya stället, annat ska hem till någon av våra föräldrar eller säljas. Två hem ska bli ett. Dessutom ska Oportuno hit och alla som har häst vet att det köps in en hel del prylar till dem under årens gång. För att inte tala om hur krångligt det är att köra hit själva hästen från Skåne. Ska han åka hästtransport med mamma och pappa? Då behövs en ny bil, deras skulle antagligen bara hosta till och dö i höjd med Göteborg. Ska han åka med ett transportföretag? Då får vi hosta till och hosta upp ett antal tusenlappar. Hyra hästlastbil. Även där, hosta upp tusenlappar. Nåja, vi får se hur det blir. Huvudsaken är att han kommer hit innan det blir riktigt kallt. Det nya stallet är nämligen lösdrift och vi vill gärna att han ska få lite tid att vänja sig vid detta innan kylan kommer. En sak i taget blir bäst. 
Det kommer bli helt fantastiskt att bo med bara pojkvännen. Vi kommer ha eget kök OCH eget badrum. Fattar ni hur lyxigt det är? Dessutom kan vi umgås utan att den ena av oss måste åka gnäller bil i en och en halv timme. 
Att ha Oportuno hemma på egen gård kommer också bli helt fantastiskt. Tänk, jag behöver inte lägg massa tid på att åka till stallet. Jag går bara ut genom dörren och så är jag där. 
Men först måste allt lösa sig. Oportuno har en hel del prylar. Jag har en hel del prylar. Pojkvännen har en hel del prylar. Jisses, hur ska allt få plats egentligen?! 


Samtidigt som flyttplaneringen är i full gång så är skolan i ännu mer full gång. Jag försöker plugga så mycket jag kan men jag känner än att jag inte hinner med någonting. Vi har fått ett väldigt dumt schema så vi ska läsa tre kurser på rad och sedan tenta av alla tre kurserna under en vecka. I vanliga fall läser vi kurs - tenta - kurs - tenta - kurs - tenta. Jag tycker inte om att jag ska tenta av virologin, som vi redan är klara med, först om två månader. Det är väldigt mycket vi ska lära oss utantill och jag är rädd att jag ska ha glömt bort allt innan tentan. Väldigt dumt. 




Kommentarer
ɑ n n i k ɑ

Fin häst!

Svar: Tack! Vad glad jag blir. Känns nästan som att det är jag själv som har fått en komplimang ;)
My Persson

2014-09-28 @ 18:32:40
URL: http://blogofphoto.webblogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

veterinartjejen.blogg.se

Om att vara ung kvinna och studera till veterinär.

RSS 2.0