Sjukt

Igår var det val. Ingen kan ju ha missat att det var ett val med ett väldigt förvirrande slut. Oavsett om man är röd, grön, blå, rosa eller något mittemellan detta så har man fått en bitter smak i munnen efter nattens resultat. Ett visst parti som inte tycker att alla människor är lika värda har fått en väldans massa mer procent än vad jag, och många med mig, tycker att de borde ha fått. De politiska vindarna blåser åt fel håll. Slitet uttryck, jag vet. Men tråkigt aktuellt. Mer än var tionde person i Sverige har röstat på det här partiet. Detta innebär rent statistisk att var tionde av mina vänner och bekanta har röstat på det här partiet. Det är så att jag blir lite rädd faktiskt. Och ganska arg.

Jag vill ha ett öppet sinne och inse att alla tycker olika och acceptera detta. Men i vissa fall kan jag bara inte tycka att det är okej med människor som tycker att vissa människor är mer värda än andra – utan någon annan anledning än vilken hudfärg man råkar ha.

Han i hand brukar rasism, sexism och homofobi gå. Jag bävar inför vad partiets inflytande kommer göra för många av mina vänner.

 

Nog om det. Det här är ingen politisk blogg. Det finns nog med sådana på andra håll.

 

Idag har jag varit hemma och varit sjuk. Gick upp klockan sex tillsammans med pojkvännen och åt frukost. Sedan tog det stopp. Att sätta sig på ett tåg från Södertälje till Uppsala och sedan gå i skolan till klockan tre kändes bara för mycket. Huvudet kändes som om det höll på att sprängas och jag svär att jag hade en sjöborre i halsen. Snoret bara rann och jag kände att nej, nu ska jag faktiskt lyssna på kroppen och STANNA HEMMA.

Sagt och gjort. Jag gick och la mig igen och sov till tio. La mig i badet ett tag. Käkade en andra frukost. Sedan mådde jag faktiskt mycket bättre. Så pass mycket bättre att jag kunde sätta mig och skriva några artiklar till Bladmagen. I vanliga fall skjuter jag alltid upp det till sista sekund och blir supermegastressad. Tänk så bra det är att vara sjuk ibland. 

 

 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

veterinartjejen.blogg.se

Om att vara ung kvinna och studera till veterinär.

RSS 2.0