Glad påsk!

Påsklov var det, ja... Jag började mitt påsklov med att jobba tre dagar på hästkliniken och skotta. I somras gjorde jag det på heltid, nu blev jag dötrött redan efter första dagen. Att man hinner vänja sig av med det så snabbt! Det är ändå rätt så kul att komma till UDS och få hänga med veterinärer, veterinärstudenter och djursjukskötare. Det känns mer på riktigt då. Att jag ska bli en del av det där sen. 

Igår var det skärtorsdag och dags att åka till mamma och pappa. Jag samåkte i bil tillsammans med två andra SLU-studenter. Smidigt sätt att få ner kostnaden och trevligare än att åka buss eller tåg (som ju ändå alltid blir försenade). Däremot är det tveksamt om det gick så mycket snabbare än tåget hade gjort. Vi körde nämligen lite fel en gång plus att vi hamnade i en olyckskö på E4. Det var en bil som hade brunnit. Usch och fy. Jag hoppas verkligen att de som satt i bilen hann ut i tid! 
Sent igår kväll kom jag i alla fall fram. Välkomnandet från djuren var väldigt intensivt. De blev hur glada som helst och jag fick bära dem ut ur mitt rum för att kunna sova. Sötisar. 

Nu väntar några dagar med påskfirande på Bjäre tillsammans med familjen. Glad påsk på er allihopa! 



Idé till äggfärgningen? 




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

veterinartjejen.blogg.se

Om att vara ung kvinna och studera till veterinär.

RSS 2.0