Vilodag

Nu är det strålande vårsol och jag ska äntligen ut och rida på min fina häst för första gången den här veckan. Jag tycker egentligen inte att han ska stå tre dagar på rad men ibland har jag inget val. Den här veckan har varit helt fullproppad. Jag som skulle försöka att inte planera in så mycket! Plötsligt sitter jag där och har lovat att jag kan jobba på både tisdag, onsdag och torsdag. Dessutom säger jag att jag kan hoppa in och jobba extra natten mellan måndag och tisdag. Plus att jag säger att jag gärna jobbar lite i helgen. Hur gick det här till? Nu har jag alltså jobbat måndag, tisdag och onsdag och såklart även gått i skolan alla dagarna. Ingen tid över direkt.

Som tur var behövde jag inte komma in idag utan fick lite tid över. Tid då jag kanske egentligen borde plugga men för en gångs skull tänker jag strunta i det. Jag känner faktiskt att jag vill och behöver rida. Det är lugnande för själen. Hjälper mig att varva ner och glömma bort all skola, jobb och plikter för ett litet tag. Ibland är det faktiskt viktigare att må bra än att plugga.

Vänta lite, sa jag precis ibland?! Vad är det för fel på mig? Det är såklart alltid viktigare att må bra. Alltid. Glöm inte det!

Hur som helst, nu ska jag ut och rida. Åh, så härligt det ska bli. Jag tänker inte plugga något mer ikväll sedan heller. Det är otroligt sällan som jag tar en hel kväll utan att göra något som jag måste göra, bara saker som jag vill göra. Men nu när jag har skrivit det här så måste jag ju hålla det. Kanske till och med slår igång TV:n ikväll, vem vet?  

 

 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

veterinartjejen.blogg.se

Om att vara ung kvinna och studera till veterinär.

RSS 2.0