Tentapluggslogik

Helt vanlig dag i tentapluggandet.

Sjutton vad allt låter mycket. Superstörigt. Det är nog därför jag inte kan koncentrera mig. Bäst jag hämtar mina öronproppar.

Öronpropparna ligger inte i pennskrinet där de brukar ligga. HJÄLP var är de någonstans?! Letar frenetiskt. Hittar dem inte. PANIIIIIK!! Mina öronproppar är BORTA! Vad ska jag göra? Funderar på om jag ska be pojkvännen köra hem från Norrland och hjälpa mig leta. Det här är ju faktiskt en fråga på LIV OCH DÖD.

Letar ännu mer frenetiskt. Puts väck. PANIK PANIK! Kan man ringa den nationella insatsstyrkan för sånt här?! LIV OCH DÖD!

Genomsöker lägenheten minutiöst. Tänk logiskt. Var hade jag dem senast? (I öronen räknas inte som svar) De ligger i ett illorange fodral. De borde synas. VARFÖR SER JAG DEM INTE?! Insatsstyrkan, vilket nummer är det dit?

Jag vänder upp och ner på alla mina väskor. Varför har jag så många väskor? Från och med nu ska jag hålla mig till en och samma.

Plötsligt händer de. Öronpropparna ligger så fint inuti sitt fodral i en av väskorna. Där ligger för övrigt även de där små klisterlapparna som man markerar sidor i boken med, som jag också har letat efter. (Dock inte lika intensivt eftersom det inte var tentaperiod då.) Jag hittade dem! Halleluja!

Vilken tur att jag inte överreagerade. Då hade jag väl aldrig hittat dem. Nej, lugnt och metodiskt, det brukar jag alltid säga.

 

 
Har ni någonsin sett något så vackert? 
 

 



Kommentarer
Maria

Vad skönt att se att man inte är ensam som har öronproppar när man pluggar. Själv har jag alltid öronproppar på mig när jag pluggar. Koncentrerar mig så mycket bättre när det är helt tyst. Har alltid öronproppar oavsett om jag sitter hemma, på skolan eller i biblioteket. På tentor är öronpropparna kanon. Man slipper höra de andra och bli stressad av att de blir klara före. Lycka till med studierna i skönt och behaglig tystnad med öronpropparna i öronen.

Svar: Jag skulle aldrig klara att skriva en tenta utan öronproppar nu när jag väl har börjat att skriva med. Lärde mig dock snabbt att ta ut dem om jag ska äta något!
My Persson

2015-01-11 @ 10:19:31


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

veterinartjejen.blogg.se

Om att vara ung kvinna och studera till veterinär.

RSS 2.0