Sommarlovet firas med ... jobb

Sommarlov tjoho! 
I förrigår hade vi våra tre sista tentor och igår hade vi redovisningar i tvärgrupper och besök av KRAV. Jag kom hem vid tretiden och firade med att rida ut på Oportuno i årets första sommarväder. Så härligt! 
Ledigheten varade dock inte länge. Mitt i en galopp fick jag telefonsamtal från kliniken som akut behövde extrafolk till sjuka föl. Självklart hoppade jag in. 
Istället för sovmorgon gick jag därför upp kvart i sex imorse för att köra till Uppsala. Synd på sovmorgonen men egentligen gillar ju jag att jobba. Att gå hemma och göra ingenting gör bara att jag klättrar på väggarna. Tur att det riktiga sommarjobbet (på en annan klinik) börjar redan på måndag. 
Kanske ska jag ta sovmorgon imorgon ändå. Bara för att veta hur det känns, liksom. 






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

veterinartjejen.blogg.se

Om att vara ung kvinna och studera till veterinär.

RSS 2.0