Med näsan i böckerna

Just nu består mitt liv av plugg, plugg, plugg. Och jobb på det. Ibland kan jag lyckas klämma in en ridtur. That's it. Inget annat. Det hinns inte med. Usch vad trist det låter. Men det är så det ser ut just nu.
 
På tisdag är det tenta. Två tentor egentligen. Epidemiologi och statistik. Jag har lite ångest över statistiktentan. Jag känner att jag inte har pluggat tillräckligt inför den. Jobb och annat har kommit emellan och då blev det jobbigare och jobbigare att ta tag i det. Att skjuta något framför sig för att det är jobbigt att börja med är en dålig idé. Mycket dålig idé. Jag vet ju att jag förr eller senare måste sätta mig och börja räkna. Det har jag gjort nu. I flera dagar har mina tankar hoppat mellan statistik och jobb och hur jag ska förhindra att Oportuno går upp i vikt nu när grässäsongen börjar. Nåja, kanske lite annat också men det har varit mycket statisik. Epidemiologin har nåstan blivit bortglömd. 
Var då statistiken så jobbig som jag hade föreställt mig. Nej, såklart inte. Det är mycket att ta in och det tar tid att förstå och räkna - men det går. Om jag sedan hinner ikapp tillräckligt för att skriva bra på tentan är en annan fråga. Jag får göra mitt bästa och hoppas att jag kan det jag ska kunna. Det jag gör inför alla tentor, alltså. Mer går ju inte att göra. 
 
Idag är det 6 grader ute och regn. Det känns som om sommaren är långt borta. Det är den inte. I själva verket har jag mindre än en månad kvar innan sommaruppehållet. De blir det till att lägga undan böckerna och dra på de nya foppatofflorna för då är det sommarjobb som gäller. Låt oss hoppas att vädret har hunnit bli bättre innan dess!
 
 
Ibland känns det som om den sista biten innan slutet är den jobbigaste. Vägen till kunskap är inte spikrak. Inte vägen till lycka eller framgång heller. Det gäller bara att hålla sig på spåret och inte trilla av. 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

veterinartjejen.blogg.se

Om att vara ung kvinna och studera till veterinär.

RSS 2.0