Snart så

Sista kvällen hemma innan resan till Uppsala. Snart, snart är det dags. Imorgon bitti går tåget. 05.50 närmare bestämt. Jag misstänker starkt att jag knappt kommer hinna somna innan min klocka ringer.
Träffade äntligen min kära vän Rebecka idag. Hon har varit på resande fot i Asien i en månad men kom hem idag. Vi klämde alltså in en träff innan skolan börjar. Skönt att träffa henne igen. Ska bli himla trist att inte träffa henne så ofta som jag brukar nu när jag flyttar dock. Jag kommer sakna henne.
Jag kommer sakna familjen också, och mina djur. Fast mest tycker jag nog att det ska bli fantastiskt roligt att flytta. Klara mig själv, bestämma allt själv, städa när jag vill eller strunta i det när jag vill.
Vi åt middag igår hela familjen. Lyxade till det med italiensk plockmat. Sista gången på länge som jag äter god mat hemma tror jag. Gud, jag måste lära mig att laga mat!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

veterinartjejen.blogg.se

Om att vara ung kvinna och studera till veterinär.

RSS 2.0