Hej hopp

Oj, vad jag har haft fullt upp hela veckan. Eftersom jag tänker mig att typ mamma och pappa gärna vill veta lite vad jag sysslar med så kommer en liten heads up här.

Hela lördagen och söndagen stod jag och min kompis i en monter på Hundmässan i Stockholm och delade ut broschyrer för Royal Canin, ett företag som säljer hund- och kattfoder. Jag tycker det där med foder och foderlära är himla intressant och det var spännande att stå bredvid säljarna när de gav råd till kunder. Jag tror nog att vi lärde oss litegrann.

Dessutom såg vi massvis med hundar, den ena sötare än den andra. Det är fantastiskt så många hundraser det finns! Och ännu mer fantastiskt vad man kan lära hundar. Allra mest imponerad blev jag av tjejen som vann SM i freestyle med sin border collie. (Vår monter låg precis vid den största scenen så vi hade full koll på alla tävlingar.) Otroligt så samspelta de var, vi såg inte ens vilka kommandon hon använde för att få hunden att göra som hon ville. Häftigt!

Jag blev väldigt sugen på att skaffa en egen liten hund. Det får väl bli i framtiden. Uuuh. Jag vill ju ha NU.

 Bara på hundmässan behövs den här skylten!

 

 

 

Både måndag och tisdag har jag varit på möten och aktiviteter på kåren. Nu i december verkar alla utskott ha hur mycket som helst planerat som jag vill vara med på.

Igår var jag på funkismiddag. Det är en sittning (typ middag) som kåren ordnar åt alla som har varit aktiva i kåren under året. På vanliga sittningar har man serveringspersonel och sånt men på funkismiddagen hjälps alla åt. Varje år är det ett tema och de olika utskotten klär ut sig efter det temat. I år var temat PK, alltså politiskt korrekt. Utskottet som jag är med i, Bladmagen, klädde ut sig till Pippi Kortstrump. Sjukt PK.

 

Nu är det snart helg igen och såklart har jag fullt upp då med, det verkar inte bli någon vila alls för mig. På lördag ska jag på Håkan Hellström-konsert i Stockholm. Ska bli jättekul, jag älskar Håkan.

På söndag ska jag och ett helt gäng gå på bio och se den nya Hobbit-filmen. Woop woop!

 

 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

veterinartjejen.blogg.se

Om att vara ung kvinna och studera till veterinär.

RSS 2.0