Home sweet home?

 
 
Jag är hemma igen efter en väldigt trevlig långhelg hos Rebecka i Malmö. Mycket, mycket trevligt. Det blev sena nätter på stan, långa slöa mornar, mycket film, mycket godis, mycket pizza, många skratt och väldigt lite tråkiga stunder. Visst behöver vi alla en sån helg lite då och då? En helg med pannkaksfrukostar framför en bra film, hårfixande innan en utekväll, lussebullsbakande och kinabuffé. 
 
 
 
 
 
 
 
 
Ibland tröttnar man på att göra vanliga lussebullar.
 
Jag inser dock hur mycket jag saknar Malmö. Uppsala är jättefint och så, men Malmö är min favoritstad. Vi var ute både fredag och lördag och hade jättekul. Uppsala är också kul men här är typ bara studenter. I Malmö är det en mix. Malmö för mig innebär alla typer av människor och alla sticker ut lika mycket. Det är en mysig stad, speciellt nu när alla jullampor börjar tändas. Vi var ute på promenad i kvällsmörkret och tittade på folk och ljus. Till och med jag, som brukar kallas för Grinchen av familjen, fick lite julstämning. 
Jag saknar att gå i skola i Malmö, jag saknar att vara i en stor stad som känns som en liten stad, jag saknar alla mina vänner som bor där och tro det eller ej - men jag saknar faktiskt till och med skånskan!
Dessutom är det mycket varmare i Malmö än här. Brrr...
 
 
Vem visste att mitt hår kunde få sån VOLYM? Detta höll i sig tills jag duschade nästa gång. Inte illa. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

veterinartjejen.blogg.se

Om att vara ung kvinna och studera till veterinär.

RSS 2.0