När jag tittar tillbaka på 2013

Jag bjuder på en fyrverkeribild trots att jag är livrädd för dem. 
 
Nu är det snart nytt år och då ska bloggare summera sitt år. Eftersom jag inte kände för att skriva en jättelång text som sammanfattar hela året så fuskade jag lite och kopierade en lista från Tumblr som jag tyckte var rätt bra. 
 

1. Best memory? – Antagligen när jag insåg att jag var antigen till veterinärprogrammet. Eller sommarkvällar med vänner.

 

2. Worst memory? – Allt som har med brake ups att göra. Uuuh.

 

3. Any regrets? – Att jag inte lyssnat mer på mig själv. Jag ska börja göra det. Och jag ska börja tro på att det jag säger till mig själv faktiskt är sant och göra det som jag säger åt mig själv att jag vill göra. 

 

4. Any illnesses or injuries? – Nej, inte egentligen. Trillade med cyckeln några gånger typ.

 

5. Biggest achievement? – Klara av hela basåret utan en enda omtenta.Överlevt en sommar på hotell/ restaurang. Lyckas ta mig samman och vända om hela mitt liv. Ta mig in på en av Sveriges svåraste utbildningar och klara av flytten till Uppsala. Att jag lyckats skaffa nya vänner. Framförallt att jag lyckats gå upp varje morgon och ta mig i kragen, trots att jag ibland bara ville sova bort hela veckor.

 

 

6. Song that reminds you of 2013? – Många. Krossa alla fönster, Tröjan du hatar, Get lucky, Legenden, Shake that, Lyckligare nu. För att nämna några. Jag har minnen kopplade till var och en av dessa.

 

7. Quote that sums up 2013? – "Don’t worry. If it’s supposed to happen, it will."

 

8. What would you change about this year? – Egentligen inget. Alla bra och dåliga saker har format mig och gjort mig starkare. Nu vet jag mer vad jag klarar av och jag vet vilka som står bakom mig oavsett vad som händer. (Okej, jag vet att detta låter galet klyschigt men det är faktiskt sant.)

 

9. Most unexpected thing that happened? – Att jag har börjat älska Maskinen.

 

 

10. Was 2013 better than 2012? – Ja och nej. Ibland. Med facit i hand har det nog varit det, men det krävdes en del för att komma igenom det.

 

11. Biggest disappointment? – Att jobbet som jag trodde skulle bli så bra visade sig bli katastrof.

 

12. Hardest thing to deal with? – Mig själv. Alltid mig själv.

 

13. Nicest thing someone did for you? – Pappa som vägrade åka hem utan att ta mig med sig när jag mådde som sämst.

 

14. Most fun you had? – Helt klart allt med Rebecka. Förmodligen när vi spelade tarzanvrålet så hela Flogsta hörde det.

 

 

15. Experience that changed your life? – Ögonblicket då jag insåg att jag var tvungen att totaländra mitt liv – och att jag faktiskt kunde genomföra det. När jag insåg hur stark jag är.

 

16. Best movie you saw? – Känn ingen sorg

 

17. Valuable life lesson you learned? – Tro inte på allt som folk säger. Var inte så naiv.

 

18. Get any new nicknames? – (och My). Tack för den riri. 

 

19. Best book you read? – Konsten att vara Kvinna av Kaitlin Moran.

 

20. Best TV show you watched? – Game of thrones.

 

 

21. What do you wish you’d done more of? – Jag önskar att jag hade haft fler stunder med hästarna.

 

22. What dates from 2013 will always stay in your mind and why? – Jag kommer minnas dagarna på Hanö med Rebecka. Vandring med en stukad fot, hur kom vi på den idén?

 

23. What was your greatest musical discovery? – Mumford and sons. Återupptäckte the Killers.

 

24. What kept you sane? – Mina hästar. Hur skulle jag klara mig utan hästar i mitt liv?

 

 

 

25. Who did you miss? – Ända sedan flytten till Uppsala har jag saknat Rebecka.

 

26. Quote a song lyric that sums up your year. – Min låt i år har varit ”I will survive”.

 

 

27. Goals for 2014? – Bestiga Kebnekaise med Rebecka i sommar. Gå på fler konserter och gå mer på bio. Lära mig laga god mat.

 

28. Tell us what will be going on in your life a year from now. – Jag kommer antagligen vara mitt i en flytt (igen), samtidigt som jag planerar vad jag ska ha på mig när jag firar nyår med toppenbra vänner. 

 

 
 
Gott nytt år från mig!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

veterinartjejen.blogg.se

Om att vara ung kvinna och studera till veterinär.

RSS 2.0