Ohändelser

Igår var det äntligen dags för mig att auskultera. Det är något som vi veterinärstudenter gör och det innebär att vi går med en veterinär en dag och kollar på när hen jobbar. Jag såg supermycket fram emot det och nu skulle jag alltså äntligen få följa med den ambulatoriska enheten en hel kväll. 
Det var bara ett litet problem...
Ingen ringde och behövde veterinärhjälp. Inte ett enda djur fick kolik eller skadade sig eller problem med kalvningen på hela kvällen. Så jag satt större delen av tiden i en soffa och väntade på ett telefonsamtal som aldrig kom. Kollade lite på tv. Bläddrade i några tidningar. Pratade med veterinärer och äldrekursare. Men faktum är att det mest veterinäriga som hände under de sex timmar jag var där var att jag desinficerade mina stålhättestövlar. Spännande...
Jag håller tummarna för att det händer mer nästa gång! 

Just nu sitter jag på ett tåg på väg till Malmö. Jag ska nämligen hälsa på min superbraiga vän torsdag till måndag. Ska bli så kul. Jag skolkar till och med från skolan. Om du läser detta Rebecka: you better be worth it! 

Stay tuned för bilder på julbak och pannkaksfrukostar! 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

veterinartjejen.blogg.se

Om att vara ung kvinna och studera till veterinär.

RSS 2.0