Myggor, någon?

Jag sitter och förbereder mig lite inför skolstarten på måndag. Just nu läser jag igenom informationen om vår första delkurs, virologi. Vi ska labba en hel del och läs vad som står om våra labbar:

Vi kommer att jobba med att studera mygg som virusvektorer.

Om man vill kan man fånga egna mygg för användning på kurslabbet. 


Någon som känner sig sugen på att fånga myggor tillsammans med mig? Hur håller man dem ens? I en burk? Kan de äta något annat än blod eller måste jag sticka ner armen i burken med jämna mellanrum? Eller förresten, dör ine myggor när de har stuckit? Jag kanske borde låta dem svälta? Stora frågor som kräver stora svar. Kanske låter jag skolan tillhandahålla myggor till mig. 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

veterinartjejen.blogg.se

Om att vara ung kvinna och studera till veterinär.

RSS 2.0