I am back!

Hej bloggen. Long time no see. Nu är jag här i alla fall. Känn ingen sorg.

 

I torsdags skrev jag min stora biomedicintenta. Det gick väl … sådär. Typ. Det jag kunde, kunde jag. Men det jag inte hade pluggat ordentligt på kunde jag inte. Jag hittade alltså på lite roliga svar till några av frågorna. Och några frågor förstod jag inte riktigt så där hittade jag också på lite. Med andra ord: jag kanske blir godkänd om jag har tur, men jag blir inte ett dugg förvånad om jag får en omtenta. Jag får vänta de där tre veckorna som lärarna har på sig för rättning och hålla tummarna. Kanske, kanske att jag klarar det.

 

Nu är vi allihop inflyttade i huset och börjar känna oss hemma. Det går förvånansvärt bra. Vi är ändå fem människor och fyra hundar så man tycker att det borde bli lite stökigt men det blir det faktiskt inte. Kanske på morgonen när alla ska upp samtidigt, men i övrigt går det väldigt smärtfritt och bra.

 

Ibland kan det dock vara svårt att bestämma saker om alla tycker olika. Vi var på IKEA igår och skulle bland annat köpa en matta till vårt vardagsrum. Vi kan väl säga såhär: vi var inte riktigt överens om vad vi skulle köpa… Vi åkte hem utan matta. Nåja, bättre lycka nästa gång.

 

Det är så otroligt skönt att vara helt ledig den här helgen. Vi börjar nu kurs på måndag så vi har absolut ingenting att plugga på. Lovely! Jag sov till klockan tolv idag. Det gör jag nästan aldrig men det var sååå skönt. Jag har också passat på att uppdatera mina Spotify-listor, målat naglarna guldiga och sånt där annat som jag gillar att göra men nästan aldrig gör. Bruce Springsteens nya album har kommit ut nu så jag håller på att lyssna in mig på det. Spännande och inte speciellt ansträngande.

Ikväll blir det lördagsmys med film och trevligt folk. Jag ska inte klaga.

 

Som sagt, nästa vecka börjar vår nya kurs som ska hålla på fram tills sommaren. Den heter Organens Struktur och Funktion och vi ska lära oss precis vad det låter som. Äntligen ska vi få dissekera igen och lära oss sådant som faktiskt känns spännande. Det är svårt att koppla enzymer och andra kemiska prylar till veterinär, även om det faktiskt ÄR väldigt viktigt. Det känns roligare att lära oss om lungor och hjärtan än citronsyracykeln och vesikeltransport. Och dissektionerna! Som har saknat dem. Det kanske låter konstigt i en utomståendes öron, det där att vi tycker att det är kul att skära i döda, illaluktande djur. Men det är så otroligt intressant! Nu ska vi dessutom få fördjupa oss i varje organ, ett i taget. Åh så kul det ska bli.

 

 
 

 

Till dess njuter jag av att vara ledig och gosar med mina söta roomies. 



Kommentarer
Emelie

Oj! Syns som Smälls ben är av :S

Svar: Haha han blir helt knäckt av att vara borta från dig vet du ;)
My Persson

2014-01-14 @ 12:25:32
URL: http://olpoons.hundpoolen.nu


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

veterinartjejen.blogg.se

Om att vara ung kvinna och studera till veterinär.

RSS 2.0