Fullt upp men jag klämmer in ett tv-program

Fullt upp. Det är mitt liv just nu. Jag gör lite mer än jag hinner med och jag försöker klämma in ännu mer. Just nu fokuserar jag på histologi (vävnader och celler, tänk mikroskop), basgruppsarbetet om hästens digestion, plugg på nervsystemet och endokrina organ till omtentan samt idisslarnas magsystem inför dissektionen imorgon. En del att göra, med andra ord. Jag har suttit med en kompis och mikroskoperat några timmar efter skolan, kom sedan hem till husmöte och nu sitter jag med basgruppsarbetet. Tänkte hinna med en sväng till affären också och köpa te och bananer och annat viktigt. Och helst gå och lägga mig typ vid nio eftersom jag ska upp vid fem imorgon och mocka på djursjukhuset.

Insåg precis att klockan är sex. Det är alltså tre timmar tills jag ska sova. Det känns ju bra. Nåja, jag får prioritera lite. Jag hade sovmorgon i morse (sov ända till halv sju, lyx) så jag kanske kan rucka lite på det där med att sova vid nio.

 

 

 

Imorgon börjar den nya serien Ryttareliten på SVT. Gissa om jag tänker sitta bänkad framför tv:n klockan åtta när det börjar? Så roligt att ridsport har börjat få så stort utrymme i media på sista tiden. Häromveckan var det till och med dressyr på tv två dagar på rad! Wow! Inte illa. Det händer typ aldrig ju. Framsteg. Nu väntar jag bara på att världscuphästhoppningsdeltävlingarna (är det ens ett ord?) ska börja sändas live och inte som ett nerklippt sammandrag. Men en sak i taget, nu taggar jag Ryttareliten.

Parallellt med Ryttarliten så sänds på SVT play en serie om ryttarnas hästskötare. Ryttareliten: stallet heter den. Jag kan verkligen rekommendera den. För en gångs skull en serie om hästar och hästtjejer som inte handlar om gulligull och hur sött det är med hästar utan som faktiskt visar att hästskötare är ett yrke, och ett ganska tufft sådant. Jag har sett de två första avsnitten och ser med spänning fram emot de kommande. Jag brukar sällan planera mina dagar kring tv:n men imorgon gör jag ett undantag. 

Eftersom att alla såklart har blivit jättepeppade på att kolla på Ryttareliten: stallet så kan man gå in här för att kolla de två första avsnitten som är ungefär tio minuter långa. 

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

veterinartjejen.blogg.se

Om att vara ung kvinna och studera till veterinär.

RSS 2.0