Hingstvisning

Den stora skillnaden mellan att vara ledig och inte är hur länge en kan ligga kvar i sängen efter att ha vaknat. Idag är jag ledig och bloggar därför från sängen. Höjden av ledighetslyx, tycker jag. 

Igår var jag på hingst- och saluhästvisning på Pepino PRE. PRE står för Pura Rasa Española, en hästras från Spanien. 
Många vackra hästar visades. Hästar med lång pannlugg och stor utstrålning. Jag blev väldigt inspirerad att åka hem och träna dressyr med min egen lilla pälsboll. (Vårfällning efter en vinter utomhus är inte att leka med. Päls precis överallt.) 





En av hingstarna tyckte nog inte att det var så kul att visa upp sin vackra trav utan bjöd på en annan typ av show. 





Kommentarer
Malin

Hej! Sjukt roligt att läsa din blogg när jag själv just nu pluggar in naturämnen för att kunna söka till veterinärutbildningen! Tänkte kolla med dig om du har någon uppfattning om när de är bäst att skaffa hund om man kommer in på utbildningen? Är det många som har hund redan första året eller hur ser de ut? Är de lämpligast att bo på studentboendet vid skolan om man har hund? Har så många frågor men börjar sådär :)

Svar: Hej! Vad kul att du gillar min blogg! Så glad jag blir. :)
Det är många som skaffar hund under sommaren mellan ettan och tvåan och en del har redan hund när de börjar. Under ettan och tvåan (och till viss del trean tror jag) har man schema som funkar hyfsat för hundägare. Tror att det är svårt med en valp under skoltid dock.
Studentboendet på Gälbo vid skolan är nog det allra smidigaste att bo vid om man har djur. Då kan du gå hem över lunchen, plus att det säkert är någon granne som också har hund.
I fyran och femman får man ett tuffare schema med mycket kliniktid och då verkar det vara betydligt svårare att ha hund.
Det finns hundgårdar som kåren tillhandahåller men då behöver du köa ett tag först.
När jag började ettan var jag övertygad om att jag skulle skaffa hund under sommaren mellan ettan och tvåan men jag ångrade mig eftersom jag inte kände att jag kunde ge en hund den tid och uppmärksamhet den behöver under studietiden. Samtidigt känner jag många andra veterinärstudenter som har hund och är hur nöjda som helst med det.
Hoppas du är nöjd med svaret. Annars får du fråga igen! :)
My Persson

2015-04-06 @ 18:05:11


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

veterinartjejen.blogg.se

Om att vara ung kvinna och studera till veterinär.

RSS 2.0