Vardag var dag

Jag har haft ett litet oplanerat blogg-uppehåll under jul och nyår. Jag har helt enkelt varit upptagen med något annat. Med det där de kallar livet. Det där som händer när man planerar annat. Det där som swichar förbi utan att ge ett ljud ifrån sig. Det där, ni vet. 

Jag spenderade julen uppe i Norrland med pojkvännens familj och nyår här nere i Enköping-Långtora med pojkvännen och mina föräldrar. Många fina julklappar och mycket god mat. 

Jag och pojkvännen är numera sambos. Flytten har tagit extremt mycket tid och energi. Mycket mer än när jag har flyttat tidigare. Men nu är det klart. Nu är det så som vi vill ha det. Jag tycker att det bästa är att vi har ett eget kök. Ett kök som dessutom faktiskt är riktigt bra. Plötsligt blev det roligt att laga mat, vem kunde tro det? 

Nu bor jag också med häst på gården. Jag tänkte att jag skulle kunna rida hur mycket som helst och vara i stallet så länge jag ville. Riktigt så har det inte riktigt blivit men en hel del häst ändå. Om inte annat så har det blivit en del mysiga morgnar i stallet. Jag tycker att morgonen är den trevligaste tiden att vara i stallet på. Hästarna blir aldrig så glada att se en som när man kommer med morgonhöet. Dessutom kan man lyckas knäppa riktigt vackra bilder. Som den här, till exempel. 


Kom gärna med önskemål på vad jag ska skriva om i bloggen. Ibland får jag verkligen idétorka och då är det guld. Dessutom är det mycket roligare att skriva något om jag vet att någon faktiskt vill läsa det. 



Kommentarer
Jenny

Vilken vacker bild!

2015-01-07 @ 07:02:04
URL: http://mandisochjag.blogg.se
Anna

Hej! Jag pluggar till veterinär i Ungern och gillar att läsa hur ni har det i Sverige (allt från vardag till skola - det din blogg bygger på) ;) Kör hårt!

2015-01-07 @ 13:12:37


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

veterinartjejen.blogg.se

Om att vara ung kvinna och studera till veterinär.

RSS 2.0