Efter en helg av vila

 
I helgen var jag på en jättestor 30-årsfest i Uppsaliansk sittningsanda. Mycket trevligt. God mat och rolig underhållning. Jag hamnade mittemot en nyexaminerad veterinär. En bra kväll helt enkelt. Jag kände att livsgnistan som förlorades under tentan kom tillbaka. 
 
Helgen går alltid fort. Alltid. Men vet ni vad? Veckodagarna går också fort. Det är snart helg igen. 
 
Idag börjar en ny kurs. Speciell patologi. Men vänta nu, säger ni. Förra kursen hette väl också patologi? Såhär ligger det till: förra kursen hette allmän patologi. Nya kursen heter speciell anatomi och är, om jag har förstått rätt, en ytterligare fördjupning nu när vi kan grunderna. Tydligen en av årets svårare kurser. Men det tänker jag inte bry mig om. Ny kurs, nya tag, nya tankar. Nu kör vi!
 
 
Dags för en ny look? 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

veterinartjejen.blogg.se

Om att vara ung kvinna och studera till veterinär.

RSS 2.0