Skaraveckan

Jag befinner mig just nu på Axevalla folkhögskola utanför Skara. Den här veckan är vi nämligen på klassresa i kursen populationsmedicin. Vi har föreläsningar om olika typer av besättningar och djurproduktioner samt besöker olika slags gårdar. Vi har hittills besökt mjölkkogård och grisgård samt ett av Sveriges största slakterier. Imorgon ska vi besöka en tjurseminstation och en fjäderfäbesättning. Senare i veckan ska vi besöka hästanläggning och fårgård. 
Allt är väldigt spännande och jätteintressant. Det är bra att faktiskt få se gårdar och djur på riktigt. När man bara läser i böcker blir man lätt lite kaxig och tror att man kan och vet allt. Det är bra att komma ner på jorden litegrann. 

Vi får inte fotografera inne på gårdarna. Den här bilden är tagen när jag gjorde min djurhållningspraktik i vintras. 




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

veterinartjejen.blogg.se

Om att vara ung kvinna och studera till veterinär.

RSS 2.0