Blommor

Jag sitter och filar på min presentation för kandidatarbetet nu. I början på nästa vecka är det dags för mig att ställa mig på scenen och visa vad jag har gjort de senaste två månaderna. Efter det är det vanlig undervisning igen. Jag kan inte säga att jag ser jättemycket fram emot det direkt. Den vanliga undervisningen alltså, redovisning har jag inte problem med utan tycker faktiskt att det ska bli lite kul. Det har varit så skönt att gå omkring hemma och kunna lägga upp dagen som jag vill. Det är det slut med nu. Snart drar extrajobbet igång också, och sedan kommer det hux flux att vara sommar och då är det Sundsvall och sommarjobb som gäller. Åh, om jag bara hade kunnat gå hemma liiiite till. Jag har precis börjat greja med trädgården här hemma. Eftersom vi flyttade in i höstas överraskar trädgården mig varje dag med att poppa upp nya små blommor och knoppar. Igår planerade jag massa krukor med penséer och satte på trappan också. Penséer är faktiskt bland mina absoluta favoritblommor. De kommer precis under den tid när jag längtar som mest efter vår och sommar, som små leende ansikten som kikar upp på mig och speglar solen. Mysigt värre. Jag passade på att plantera lite sticklingar också så nu känns det som om vi har blommor precis överallt. 
 
 
 
Jag har fått en till läsarfråga också. Jag har besvarat en liknande fråga tidigare men jag kommer inte riktigt ihåg när så jag svarar igen. 
 
Hej! Är det vanligt att hund när man pluggar på slu? Vet du hur folk löser det? :)
 
Ja, det är många SLU-studenter som har hund. Många av hundägarna bor på campus och går hem varje lunch och så och rastar hunden. Andra hyr hundgårdar via kåren. Det är dock ganska högt tryck på de där hundgårdarna om jag har förstått det rätt. Det kan hända att du behöver stå i kö i något år innan du får en plats. På kåren, alltså i själva kårhuset, får hundar följa med. Det går alltså att sitta där och plugga och ha hunden med sig. På kårutskottens möten är det ofta hundar med. I universitetslokalerna får hundar inte vara med. 
De flesta som har hund verkar lösa det bra, själv förstår jag inte riktigt hur de hinner med, framförallt inte de som skaffar valp under utbildningen. Det är väl antagligen en prioriteringsfråga precis som allt annat. De som bor på campus verkar träffas och träna och gå ut med hundarna ihop och sånt så det är säkert himla skoj att ha hund på SLU. För mig som bor en bra bit från universitetet är det tyvärr inget alternativ. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

veterinartjejen.blogg.se

Om att vara ung kvinna och studera till veterinär.

RSS 2.0