Uppsala igen!

Julen är äntligen över. Ja, jag vet, det är nästan förbjudet att säga att man inte älskar julen. Men nu säger jag det: jag älskar inte julen. Inte alls. Jag tycker det är mysigt att träffa familjen och ge bort julklappar och så men i övrigt innebär julen mest jobbigheter för mig. Bråk, stress och trångt i huset. Skönt att det är över.

 

En del saker har dock varit supertrevliga under julhelgen. Jag har fått gosa jättemycket med hund, katter och hästar. Jag har träffat min saknade vän Rebecka. God mat. Och det är alltid mysigt att få vara hemma hos mamma och pappa ibland. Bli lite bortskämd sådär.

 

Nu sitter jag i mitt nya hus i Uppsala. Åh, så fint det låter. Mitt nya hus. Tyvärr är det inte så fint som det låter. Jag äger inte huset. Jag ska hyra det i ett år tillsammans med fyra andra. Det ska bli väldigt kul! Åh, så skönt det är att slippa korridoren i Flogsta. Nu kommer jag bo mycket finare och mycket närmre skolan. Dessutom kommer det kosta ungefär lika mycket. Sweet! Jag ska bara renovera mitt rum lite. Fortsättning följer. 

 

Jag och pappa körde upp från Skåne igår och flyttade alla grejer från Flogsta hit idag. Tusen tack pappa! Det var så skönt att få hjälp med allt. Tack tack tack! Nu har pappa kört och jag är själv i huset. SÅ SKÖNT. Jag borde plugga men nej, inte idag. Jag ska dricka te och njuta av att äntligen vara lite själv och få bestämma helt själv vad jag vill se på tv:n. Nästa program: Say yes to the dress. Älskar det. (Fast snälla mamma, när jag gifter mig vill jag bestämma själv vad jag ska ha på mig. Gör inte som mammorna i programmet.)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

veterinartjejen.blogg.se

Om att vara ung kvinna och studera till veterinär.

RSS 2.0