Ledig (!!!) helg

För första gången på jag vet inte hur länge, typ sedan i början på april kanske, har jag haft en helt ledig helg utan något jobb alls. Två mornar på rad har jag sovit till tio. Jag som aldrig brukar sova längre än till åtta, ens när jag kan. 
Förra veckan var första veckan på sommarlovet och därmed första veckan på sommarjobbet på Enköpings Djurklinik. En mycket intensiv men rolig vecka. Det känns verkligen jätteroligt att faktiskt få göra något istället för att bara läsa om allt en kan göra. Trevliga kollegor och trevliga patienter. Den här sommaren kommer nog gå blixtsnabbt. 

Vad har vi då gjort för att fira den lediga helgen? Vi körde med motorcykeln till ett slott några mil bort i lördags. Gick omkring och andades in slottsmiljö och åt en riktigt god pastasallad med slottets egna äppelmust till. Naturligtvis med utsikt över vattnet. 








Idag har jag storhandlat i min nya favoritaffär, Coop i Enköping, käkat glass och ridit en sväng. En helt okej lugn söndag helt enkelt. Nu dags att gå och lägga sig och ladda inför en ny spännande vecka. 









Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

veterinartjejen.blogg.se

Om att vara ung kvinna och studera till veterinär.

RSS 2.0