Våga vägra Valborg

Jag tycker inte speciellt mycket om att fira Valborg, vilket nästan är en dödssynd för en uppsalastudent. Men nej. Det är trångt och alla är fulla. Dessutom är det svinkallt ute idag. 
Av dessa enkla anledningar flyr jag fältet och drar mig ner till Skåne och familjen istället. Mycket trevligare. 
Istället för att stå och huttra vid Fyrisån har jag börjat dagen med ett bubbelbad och god fika-frukost. Nu passar jag på att plugga lite inför omtenta på måndag innan jag sätter mig i lastbilen mot Båstad. (Jag är barnsligt exalterad över att vi ska åka lastbil ner. Sprillans ny lastbil. Var det någon som sa King Of The Road?) 




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

veterinartjejen.blogg.se

Om att vara ung kvinna och studera till veterinär.

RSS 2.0