Borta bra men hemma bäst

Eller som det står på min pojkväns tröja: Hemma bra, garaget bäst. Vet inte om jag håller med om det riktigt dock.
 
Hur som haver så har vi varit iväg med motorcykeln i en vecka och det är delvis därför blogguppdateringen har legat på minus. Nu är vi i alla fall hemma! 
 
Tanken med resan var att hälsa på mina föräldrar och att samtidigt göra en liten road trip eftersom vi kände att vi inte har sett så mycket av Sverige, inte egentligen. Fantastiskt vad lite man turistar i sitt eget land. Så mycket man missar! 
   Vårt första mål var tänk att bli i Vimmerby, på ett bed & breakfast som heter Kullagården. Dock blev vi försenade och insåg att vi inte skulle hinna checka in innan klockan 20 som de hade skrivit på sin hemsida. Nåja, tänkte vi. De kan väl lägga ut en nyckel åt oss, det gör de ju typ alltid. När jag jobbade på hotell gjorde vi det ofta. Men nej. När vi ringde sa de bara att nej, ni får hitta ett annat boende. Vi blev helpaffa. Gick det inte att lösa? Nix. Annat boende. Tur att vi inte satt på ett försenat flyg eller något sådant. Då hade vi ju blivit helt strandsatta. 
   Men men. Det var bara att ta fram telefonen och googla på boende i närheten Max där vi var. (Tack och lov för 3G!) Vi hittade ett B&B i utanför Söderköping dit vi kunde komma hur sent vi ville. Smedjans bed & breakfast heter det. Ett jättetrevligt par driver det och vi var de enda gästerna den natten. Frukosten serverades i en gammal ombyggd smedja och de hade pool och grejer. Väldigt mysigt och ostört läge. 
  Dagen efter drog vi vidare (i spöregn) till Karlskrona. Min morfar är uppväxt där men jag hade aldrig tidigare varit där. Jättefin stad. Vi bodde på en herrgård i ett superfint rum. Till frukost blev vi serverade raw food, en helt ny men angenäm upplevelse. 
 
Därifrån drog vi vidare till Båstad och min familj. Vi var där i flera dagar och hann med en hel del. Besök på tunnelbyggetutställningen, pizza på Pepes Bodega, ridning och massa kel med Ludde. 
 
 
Efter några dagar rörde vi oss uppåt igen. Vi bodde på Röda Stallets B&B i Hjo. Hjo är för övrigt också en himla mysig stad. Vi har sett mycket vackert på vår resa. Jag kan verkligen rekomendera till alla att köra runt lite i Sverige. Vi bor i ett vackert land men det vet vi inte riktigt om. Det finns många små pärlor. 
 
Hjo
 
Askersund
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

veterinartjejen.blogg.se

Om att vara ung kvinna och studera till veterinär.

RSS 2.0