Love is in the air

 

 

Jag har varit sjuk och legat totaldäckad hela veckan. Det har varit helt olidligt tråkigt. Därför blev jag helt överlycklig när jag vaknade i morse och insåg att jo, jag är nog nästan frisk! Hallluja here I come! Eller, nja. Egentligen ska jag nog ta det lugnt i några dagar till, annars kommer det väl komma tillbaka igen. Jag är något av en expert på att dra igång för hårt efter att jag varit sjuk, och därför aldrig bli riktigt frisk. Därför har jag (efter visst påtryck från nära och kära) kämpat stenhårt för att göra ingenting hela veckan. Jag har ställt in alla planer och legat i sängen eller soffan i princip hela dagarna. Det har varit jättejobbigt men vet ni vad? Jag tror att jag har blivit frisk snabbare såhär. Jag vill därför passa på att tacka för alla påtryck.

 

Jag har som sagt haft två kroatiska tjejer boende hos mig ett tag. De åkte tidigt igår morse. Det har varit jättekul att ha dem här faktiskt, trots sjukdom. Svenskar och kroater har hittat på massa roliga saker och trots att jag missade en del av dessa så tycker jag att jag har lärt känna dem ganska bra. De två som bodde hos oss var så snälla och söta, jättegulliga. Jag ser verkligen fram emot att få åka dit senare i vår. De sa något om att vi kanske skulle få åka och kolla på delfiner (!!!!) så jag håller tummarna för det.

 

 

På bilden: Jag och mina söta kroater

 

Idag är det alla hjärtans dag. Egentligen vill jag bojkotta hela dagen eftersom jag tycker att det är ett kommersiellt jippo. MEN. Det är fint med en dag som firar kärleken. Kärleken är ändå det finaste som finns. Det vackraste i världen.

When you fight love you’re always a loser, som Ola Salo uttryckte det. Inget övervinner kärleken och ingen kommer undan den. Vi är alla förlorare i kärlekens spel.

 

Eftersom idag är kärlekens dag vill jag skicka kärlek till alla jag håller kärt. Ingen nämnd, ingen glömd. Ni vet vilka ni är. Tack för att ni finns! Tack för att ni höjer mina oxytocinnivåer!

 

 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

veterinartjejen.blogg.se

Om att vara ung kvinna och studera till veterinär.

RSS 2.0