Skrivkramp

 

 

 

Det där med skrivkramp är intressant. Jag har stirrat på ett tomt dokument i flera minuter nu. Egentligen ska jag skriva artiklar till Bladmagen (som veterinärernas kårtidning så finurligt heter) men jag har verkligen noll inspiration. Det är intressanta ämnen och allt men jag känner värkligen bara uuuuuuugh åt allt som har med ord och formuleringar att göra. Ännu mer uuuuuuugh åt allt som har med plugg att göra. Lika bra att passa på att göra lite annat.

Igår åkte jag skidor för första gången i mitt liv. Mina fina huskompisar lånade ut skidor och visade hur man gör. (Ni är bäst!) Det var ju hur kul som helst! Varför har jag aldrig gjort det tidigare?

Vi råkar bo precis vid en jättebra pulkabacke så när det hade blivit mörkt och alla ungar hade gått hem passade vi på att vara pulka-åks-barn igen. Tänk att det är så kul att glida ner för en backe på en plastplatta.

Jag har länge avskytt snö men jag måste erkänna att jag börjar ändra åsikt. Snön i Skåne är hur jobbig som helst, men här är den ju jättelydig. Stannar på en och samma plats, täcks inte av is, blåser inte upp i ansiktet osv. Den blandas inte ens med lera och blir brun. En helt ny upplevelse för mig, det här med riktig snö. 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

veterinartjejen.blogg.se

Om att vara ung kvinna och studera till veterinär.

RSS 2.0