Oportuno är här!

Min häst är äntligen här! Som jag har längtar, väntar och planerat. Inte för att det någonsin hjälper att planera sånna här saker, det blir alltid problem ändå. Som att den nya hästen i stallet blir lite rädd för den lilla shettisen. Trots att den nya hästen är både större och äldre och borde veta att små shettisar faktiskt inte har huggtänder. 

Idag red vi ut, jag och Oportuno. Det finns massor med grusvägar kring gården. Dessa är helt perfekta att rida på. Det är nästan som om de är gjorda med tanke på höstar, inte bilar. Jag och Oppis har tränat öppna, sluta och galoppombyten idag. Precis när jag kom tillbaka till stallet började det regna. Snacka om timing! 





Senare idag har jag labb. Nu läser vi om parasiter och på förra labben letade vi efter maskägg i träck. Alltså bajs. Idag ska vi leta efter masklarver. Spännande men ganska äckligt på samma gång.


Kommentarer
Kristina Mossberg

Fina fina ni!

2014-11-04 @ 06:35:24


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

veterinartjejen.blogg.se

Om att vara ung kvinna och studera till veterinär.

RSS 2.0